sâmbătă, 19 septembrie 2009

Sfaturi pentru achizitionarea unei masini second hand.


1.Asigura-te ca tabla si vopseaua masinii sunt cat de cat intacte(partile mecanice le mai faci dar de rugina in special la SuperNova nu scapi).
2.De asemenea si interiorul masinii trebuie sa fie intretinut calumea (tapiteria masinii spune intotdeauna ce fel de om a avut grija de ea).
3.Intreaba daca consumabilele sunt schimbate la timp(gen ulei, filtru de ulei, filtru de benzina,filtru de aer, placute de frana, cauciucuri, la unele masini care au AC mai este si filtru de polen, distributia daca este facuta la timp, etc. ). Toate acestea contribuie la functionarea in bune conditii aa masinii.
4. Deschide capota masinii si vezi daca motorul este murdar de ulei. Daca este murdar de ulei e semn rau, masina consuma ulei si nu e buna.
5. Scoate joja de ulei si verifica nivelul si calitatea uleiului. Nivelul trebuie sa fie intre maximsi minim iar densitatea uleiului indica daca este bun sau nu, deasemenea si culoarea indica daca este bun sau nu. Dupa ce ai scos joja porneste motorul cu ea scoasa, daca iese ulei pe acolo s-ar putea sa ai probleme si sa trebuiasca segmentat motorul.
6.Cand este pornit motorul asigura-te ca merge rotund (sa nu dea rateuri). Daca da rateuri ai cele mai mari sanse sa ai probleme cu injectoarele sau cu evacuarea. Injectoarele pot fi infundate cu calamina sau cu gunoaie din benzina iar de la evacuare poate fi din cauza catalizatorului. Daca e catalizatorul nu o lua ca e scump, gen 800-900 RON.
7.Dupa ce ai verificat toate astea urca in masina si fa o proba cu ea. Masina trebuie condusa atat prin drum accidentat ca si pe drum drept. Incearca sa conduci cat mai agresiv daca poti, gen condus cu viteza 50-60Km/h in curbe si pe drum accidentat si vezi daca se aude ceva de la rotile din fata. In mod normal daca este stricata se aude. Pe drum drept poti cunduce cam cu aceeasi viteza si ia mainile de pe volan(vezi daca trage stanga sau dreapta). Daca trage e directia stricata sau vreun telescop de pe fata.
8.Mergi in service cu ea si ridic-o pe elevator. Sub ea poti sa vezi tot sistemul de evacuare (tevi, tobe si catalizator), si asigura-te de asemenea daca nu sunt ruginite. De asemenea poti vedea daca masina este antifonata si daca podeaua este buna sau nu.
9.Daca mai detii ceva bani si se recomanda (cam 50 de euro) pune-o pe tester. Pe tester poti vedea nr de Km reali, de cate ori a mers in service, ce operatiuni s-a executat la ea, etc.....
10.Daca te-ai impacat cu omul la bani uite-te pe cartea masinii si asigura-te ca seriile de la motor si de la sasiu coincid cu cele din carte. Fa contractul de vanzare-cumparare si asigura-te ca ti se inmaneaza si certificatul fiscal.

Sa o conduci cu placere :D..............

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu